BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 9, 2011

Menyampah tahu?


Ini adalah pendapat seorang manusia, semua pendapat kena hormat kan?- bak kata fasilitator kolej aku.

Perasaan sampah menyampah menyelubungi diri minggu ni. Salah ke aku sokong BERSIH ? Kenapa ada orang kata BERSIH tak bagus? Jerit cam nak keluar anak tekak bagitau aku sokong! Pastu sindir2! Aku berjunag untuk family aku,student and kaum buruh okay! Bukan yang menyusahkan kita gomen ke? Tutup jalan sana, tutup jalan sini. Yang kau nak menggelupur sangat apesal? Gomen nowadays da makin x relevan dan membangangkan. 

Okeh, aku emosi. Emosi minggu ni atas dasar banyak faktor tahu! Aku baru je layan Ops Bilang by Fahmi Reza, terdetik kat hati aku, bapak best jadi student before 1971. Seronok tahu! Kenapa gomen nak sekat kita? Nak sekat student la pe r. Yang pelik tu sekat student yang memperjuangkan opposition part je.

Contoh memang depan mata la, bila kolej aku boleh(baca: HALAL) digunakan untuk ceramah - ceramah UMNO and then the best part is, bila UMNO ada bersidang, bole guna kitorangnye asrama. FUCK! Kau  x bagi jangan bagi la sesape pun join politik. Nampak sangat cegampang.

Kemon la weh, suruh maju tapi kau tak maju2. Buat 1Malaysia, tapi kau, jumpa Melayu ketuanan melayu la pe r, cina besar kepala la,india nak rampas Malaysia la. Kemon la! Bosan tahu! Stop the racial division. Menyampah tahu! Aku cukup kesian kat orang luar bandar terutamanya. Percaya je ape TV3 tu bagitau. Terpaksa ikut cakap,kalo x nanti ditakutkan dengan semua benda. Contoh terdekat, cam mak aku la, percaya sangat. Aku sedih! Mentaliti kita dibangkaikan macam tu sekali.

Just for UMNO, the gomen, authority, let you go freely. Aku tak menipu, aku da nampak dan faham benda tu dari kecik lagi. Tolong lah. Aku nampak pincang. Contohnya, seorang penculik budak boleh kena penjara sehari je sebab bini dia Puteri Umno. Gampang ape! Even, abah aku suruh join Puteri for job. Tolongla, rezeki Allah turunkan, bukan gomen, bukan pembangkang.

Cerita pasal rezeki, BERSIH juga telah dipertanggungjawabkan kerana kerugian perniagaan. Walaweh, yang tutup jalan sume polis, BERSIH yang kena kenapa pulak. Bagi je la orang tu buat demonstrasi. Diorang da janji nak buat aman kan. Bila x aman aku rasa authorities campurtangan la, bukan x semena mena baling gas beria. Haih!

Ada jugak yang otak macam longkang lane boling, sibuk sal ambiga keling la, hindu la, siap buat maksud akronim bersih lagi, which is Berhimpunlah Engkau Ramai2 Supaya Islam Hancur- aku dapat kat apc. Why? Ni mesti orang yang sama suka cakap x bole type akum la pe la. Pergh! Korang memang ketinggalan era. Mesti sekarang era kegelapan kan. Mungkin jugak korang tak ingat hadith Nabi Muhammad S.A.W iaitu, Janganlah kamu menghina gama orang lain,kelak mereka akan membalas dengan lebih teruk lagi. Simple!

Kesan pembodohan juga berlaku kat kolej aku time orientasi! Haha- Gelak untuk junior yang bengong g ikut cakap fasi bewok kau! Orientasi buat pillowfight! kahkahkah! Orientasi sekolah teknik aku bermoral sikit! Kemon la, memang bonsai fikrah student sekarang ni.

Adakah kita hanya mampu menunggu untuk V for Vendetta,atau mahu jadikan V dalam hati diri sendiri?


3 comments:

  1. u are so pathetic der...
    u dont even know what they called as pjuangan pon..
    hidup br stahun jagung..
    parents keje bgai nk gile cr duit..tp u telan duit krajaan gak
    smpai kembung laktu, tp xsdar2 lg..
    kalo duit krajaan tu haram..u mkn ape plak slame ni??
    bwk2 la samak hati, tekak n perut tu...

    ReplyDelete
  2. hahahahahahahaha>.....
    sedih tul hidup ko...
    dh xde mende kot nk buat weekend ni.

    ReplyDelete
  3. 1st anony, duit kerajaan tu duit kita okayh! comment pun x maw pakai nama sendiri..klau itu pendirian kamu, saya terima kerana saya cukup merayakan perbezaan pendapat dan menghormati semua pendapat..jujurnya, kamu yg x faham perjuangan..btw, hidup setahun jagung x boleh dipandang enteng tahu..

    2nd anony: x boring sgt sebab g main kejar2 ngan polis..haha

    ReplyDelete