BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 27, 2011

bila Malaysia nk jadi macam Tunisia??


aku boring da lah tgk klise of political scene kat malaysia ni...makin lama aku duduk sini rasa macam patung bodoh bengap pun ade..korang pernah rase x? x kan la x pernah? duduk gua ke?

selaku mahasiswa bijak pandai aku pernah rase cm nk cuci je kepala otak pak menteri2 nih! kenapa aku cakap macam ni? eh, banyak sebab taw! meh aku cite:

1. Negara Islamik yang meghalalkan semua perkara haram
2. Gejala rasuah yang tak terkawal
3. Penipuan bodoh melampau2 terhadap rakyat
4. Gay ngan lesbian semakin mendapat tempat!
5. Mampu melahirkan anak melalui longkang,parit,jalan raya dan tong sampah
6. Pak menteri banyak x taw wat keje
7. Bini menteri over nk mampus!
8. Sindiket dadah pun ade kepala besar
9. Orang muda kena kata YES or NO..I choose to say FCUK!!
10. Selalu tipu tanah org kampung
11. Kalau nk bg projek mintak duit!bangkei~~
12. Selalu buat janji tipu atas alasan terpaksa
13. Suka berfoya2
14. Ulama2 bengong kat Malaysia nih...mengampu je lebih
15. Suka memainkan hukum Allah..hukum hudud je potong tangan...ko tunggu Allah smash ko nnt!
16. Suka membazir duit rakyat
17. Pengurusan pendidikan x efektif
18. Kerajaan meniaga
19. Suka rendah2 kan orang lain
20. Bini menteri main peluk2 org
21. Turun padang bila undi je
22. Pas jadi YB beli kete banyak2...bukit2 pun banyak gondol
23. X kesian kat orang asli
24. Suka jual subsidi
25. Suka cabar mahasiswa
26. Buat sistem AUKU mengarut!
27. Suruh pakai bahasa Melayu, tapi..........
28. Suka buat disko banyak2
29. Banyak sindiket bawak masuk pekerja asing
30. Banduan mengada2...da r makan dye kite tanggung!haih~~better prevent than cure~~
31. Barang naik suke2 dye je
32. Suka buat2 lupa Malaysia ni pengeksport minyak
33. Suka amik tanah pas2 ganti umah PPRT bodoh
34. Suka buat kenyataan tak masuk akal
35. Rempit dan bohsia x terkawal
36. PTPTN
37. Birokrasi yg bingai




aku pasti semua orang taw kenapa Ben Ali digulingkan, dan semangat tu membara ke Mesir, aku hanya berharap angin itu sampai kesini...aku tak mau anak aku nanti hidup dalam bumi macam ni...sorry to say....ni jugak sebab Malaysian migrate pas2 x nk balik...cari la sebab kenapa...mungkin banyak kisah hitam di Malaysia..haihh~~kawan aku kata the main reason dye nyampah duduk kat Malaysia ni sebab banyak sangat songeh...banyak sangat konspirasi..syiah sunni pun nk gaduh~~

dah lah~~penat membebel! aku hanya nak tengok anak muda bangun dan betul2 mengkiblatkan Malaysia! 
Tolong!!

No comments:

Post a Comment